Lagu ni aku rasa semua orang tahu.. Antara lagu2 terawal kita belajar masa sekolah rendah darjah satu, lagu “Kiri dan Kanan” ciptaan Pn. Seri Shamsiah Hashim. Lagu ni kalau tengok kat lirik dia, sangat simple, tapi mengajar budak bukan sahaja menyanyi, tapi jugak basic menari. Atau dalam term pendidikan “Aktiviti Melalui Nyanyian”.

Tapi kan masa bila kita boleh main lagu ni? Kalau aku sebab anak aku kecik lagi so aku layan sorang-sorang ajela.. haha

Angkat tangan

Date: 11.10.2009
Tabbed by: Zairul.Com a.k.a Semb

Subject: Kiri dan Kanan (Lagu KBSR Tahap Satu Tahun Satu)

      C            G7                    C
Angkatlah tangan kiri Angkatlah tangan kanan

      C          F        G7         C
Goyangkan kaki kiri Goyangkan kaki kanan

      C          G7                  C
Tunjukkan kaki kiri Tunjukkan kaki kanan

      C          F        G7         C
Hentakkan kaki kiri Hentakkan kaki kanan
Kod Gitar lagu KBSR – Kiri dan Kanan
Tagged on:                         

One thought on “Kod Gitar lagu KBSR – Kiri dan Kanan

  • October 15, 2009 at 11:49 am
    Permalink

    First time aku singgah sini…
    Tu pun sebab berura2 nak belajo main gitar.. Best2

    Reply

Leave a Reply

%d bloggers like this: